Polski przemysł odzieżowy wciąż się rozwija i stanowi świetną alternatywę dla ludzi znudzonych i rozczarowanych masowo produkowanymi przez zagraniczne sieciówki ubraniami, posiadającymi często wątpliwą jakość. Lawinowe powstawanie marek modowych na naszym rynku uniemożliwia dokładną analizę każdej, dlatego postaramy się przybliżyć profile trzech z nich wybranych losowo.
Polski przemysł odzieżowy wciąż się rozwija i stanowi świetną alternatywę dla ludzi znudzonych i rozczarowanych masowo produkowanymi przez zagraniczne sieciówki ubraniami, posiadającymi często wątpliwą jakość. Lawinowe powstawanie marek modowych na naszym rynku uniemożliwia dokładną analizę każdej, dlatego postaramy się przybliżyć profile trzech z nich wybranych losowo. Simple, Monnari oraz Tressore to znani producenci damskiej odzieży. Marki te są w 100% polskie. Ich produkcja powinna zatem wspierać nasz rodzimy przemysł oraz inne segmenty rynku odzieżowego, słowem – zapewniać miejsca pracy oraz zwiększać PKB. Czy jakość ubrań idzie tu w parze z ceną? Czy ubrania sygnowane metkami tych marek są rzeczywiście tak wyjątkowe, jak zapewniają ich producenci? Bierzemy je pod lupę. Która z powyższych marek zasługuje na największe uznanie?
Zaczynamy od Simple. Jest to firma istniejąca na polskim rynku od 15 lat, zaliczana do kategorii ekskluzywnych. Jej nazwa słusznie wskazuje na prostotę, także pod względem kolorów. Charakterystyczne są tu: czerń, biel, brąz, écru i szarości. Każda kolekcja marki Simple posiada jednak swój wyjątkowy akcent kolorystyczny. W tym sezonie jest to pudrowy róż, przeplatany z mocnymi akcentami śliwki oraz turkusu. Elementem, na którym aktualnie skupili się projektanci jest metaliczny połysk, a ich myślą przewodnią jest paryski szyk. Kolekcje Simple wzbogacane są o limitowane serie, adresowane do kobiet pragnących poczuć się jeszcze bardziej wyjątkowo. Firma wykorzystuje do produkcji przede wszystkim szlachetne surowce, tj. kaszmir, jedwab czy taftę. W kolekcjach pojawiają się też zdobienia kryształami Swarovskiego oraz misterne hafty. Tak wysoka jakość ma jednak swoją cenę – za sukienkę z najnowszej kolekcji zapłacimy nawet 899 zł. Produkty tej marki nie będą zatem osiągalne dla każdej kobiety, a jedynie dla wąskiego grona klientek.
Monnari to marka odzieży luksusowej istniejąca na polskim rynku od 1998 roku. Kolekcje dedykowane są dla pań po 30 roku życia, ceniących klasykę w nowoczesnym wydaniu. W tym sezonie projektanci postawili na mocne kolory: czerwień i kobalt, a także wyraziste wzory. W sklepach Monnari znajdziemy szeroką gamę dodatków oraz modeli obuwia. Jest jednak coś, co kładzie się cieniem na eleganckich produktach tej marki. Po ubiegłorocznych wydarzeniach w Bangladeszu (dla przypomnienia: pod gruzami jednej z tamtejszych fabryk zginęło wtedy ponad tysiąc osób, szyjących ubrania dla międzynarodowych korporacji, wśród których znalazły się także polskie marki – Reserved, Mohito i Cropp) firma Monnari została umieszczona przez organizację Clean Clothes Polska w raporcie pt. „Grubymi nićmi szyte” jako zlecająca produkcję azjatyckim fabrykom, w których zatrudniani są nieletni i panują fatalne warunki pracy. Firmie zostały postawione zarzuty, lecz do tej pory sytuacja nie została wyjaśniona.
Dla nas werdykt jest jasny – jeszcze dziś logujemy się do sklepu Tressore (http://www.tressore.pl/) i powiększamy garderobę o ubrania zupełnie nowej jakości, ale wybór pozostawiamy oczywiście Wam.