mk_logo

MetropoliaKobiet.pl

Twoje wyjątkowe miejsce w sieci! Uroda, moda, związki, zdrowie i wiele więcej!

Interview? Osiem zasad wywarcia dobrego wrażenia

Po pierwszych czterech minutach rozmowy kwalifikacyjnej przyszły pracodawca ma w zasadzie wyrobione zdanie na Twój temat. Tych kilka minut może być Twoim Grunwaldem lub Waterloo. Zwyciężysz lub przegrasz głównie przez to, co zakomunikujesz niewerbalnie. Stawka toczy się o miejsce na liście płac i satysfakcję zawodową. Warto opanować kilka chwytów.

rozmowa kwalifikacyjnaPo pierwszych czterech minutach rozmowy kwalifikacyjnej przyszły pracodawca ma w zasadzie wyrobione zdanie na Twój temat. Tych kilka minut może być Twoim Grunwaldem lub Waterloo. Zwyciężysz lub przegrasz głównie przez to, co zakomunikujesz niewerbalnie. Stawka toczy się o miejsce na liście płac i satysfakcję zawodową. Warto opanować kilka chwytów.

 
  1. Bądź na czas, ubrana w strój biurowy, z delikatnym makijażem i prostą fryzurą.
  2. Po zaproszeniu, wejdź do pokoju bez wahania. W środku nie zwalniaj kroku. Idź prosto i pewnie, miękkimi ruchami. Zatrzymywanie się, nerwowe ruchy i przystępowanie z nogi na nogę wyraża niepewność i brak kompetencji. Osoby, które wchodzą wolno pokazują brak zainteresowania. To podświadome komunikowanie apatii i braku zaangażowania.
  3. Nie podawaj dłoni na powitanie nad biurkiem. Trzymaj ją wyprostowaną i odwzajemnij siłę uścisku dłoni osoby, z którą wymieniasz gest powitalny. Uścisk kończy osoba o wyższej pozycji, nie wyrywaj jej więc pierwsza. Na powitanie nie mów ciągiem dłużej niż 30 sekund. Mów wyraźnie. Nie zapominaj o uśmiechu.

  4.  
  5. Jeśli musisz usiąść na niższym krześle ustaw je pod kątem 45 stopni, lub pod takim kątem zwróć swoje ciało do rozmówcy.
  6. Gestykuluj w sposób powściągliwy. Wykonuj nieskomplikowane, płynne ruchy. Osoby o wysokim statusie społecznym wykonują mniej gestów, niż te niżej postawione. Status to dystyngowanie i opanowanie. Klasa to umiar i oszczędność środków wyrazu. Gesty zbyt dynamiczne wyrażają nerwowość i chaotyczność. Dobre wrażenie wywołasz odzwierciedlając od czasu do czasu lustrzanie gesty i mimikę rozmówcy.
  7. Respektuj przestrzeń osobistą rozmówcy. Mów w sposób zaangażowany, nieprzesadnie ekspresyjny, nie nerwowy.
  8. Patrz w oczy przez około 60 procent czasu.
  9. Przed wyjściem spokojnie spakuj swoje rzeczy. Unikaj pospiechu. Kiedy dojdziesz do drzwi, przed wyjściem obróć się i uśmiechnij. 
 
Tylko spokój może nas uratować – powiedzenie to sprawdza się również podczas rozmów kwalifikacyjnych. Emanując spokojem i pewnością siebie, pozwolisz pracodawcy poczuć pewność, że to Ty powinnaś zasilić jego zespół. Opanowanie to sygnał, ze opanujesz obowiązki. Uśmiech sprawdza się z kolei w każdej sytuacji społecznej. 


Udostępnij artykuł:

Czytaj także:

kajmak2
Gotowanie

Słodkie wypieki

Każdy z nas uwielbia słodkie wypieki! Niezależnie od tego, ile mamy lat, te pyszności wciąż smakują wspaniale! Jeśli masz ochotę zrobić coś słodkiego, spróbuj skupić się

Czytaj dalej »