Zastanawiasz się czy otworzyć swój salon kosmetyczny? A może już go prowadzisz, ale jednak dochody nie zadowalają cię, mimo profesjonalnie wykonywanych usług? Zobacz, co pomoże ci lepiej zarabiać. Wprowadź nowe rozwiązania i pozwól na lepsze działanie swojego biznesu!
Zastanawiasz się czy otworzyć swój salon kosmetyczny? A może już go prowadzisz, ale jednak dochody nie zadowalają cię, mimo profesjonalnie wykonywanych usług? Zobacz, co pomoże ci lepiej zarabiać. Wprowadź nowe rozwiązania i pozwól na lepsze działanie swojego biznesu!
Zachęcający wygląd i dobra lokalizacja
Ładne i schludne wnętrza to jedna z podstawowych rzeczy. Klient musi się w nich czuć komfortowo. Dbajmy o czystość, profesjonalne wyposażenie, ładny wystrój. Ważne jest także to, jak salon wygląda z zewnątrz, ponieważ czasem klienci widząc atrakcyjne miejsce, wejdą do niego „z ulicy”. Tutaj dużą rolę gra zachęcający szyld. Niezwykle ważna jest również lokalizacja – nie musi to być koniecznie centrum miasta, jednak miejsce, gdzie znajdzie się dużo chętnych klientów, do którego łatwo dojechać i gdzie można zaparkować w okolicy.
Dobra reklama
Nowy salon trzeba zareklamować, jednak nawet wtedy, gdy już zdobyliśmy klientów, nie powinniśmy zaprzestawać działań marketingowych. Muszą one być dokładnie przemyślane i kierowane do określonej grupy docelowej. W zależności od niej mogą to być plakaty i ulotki, reklama prasowa, radiowa, darmowe lub promocyjne zabiegi testowe oraz reklama internetowa – współcześnie to podstawa!
Programy lojalnościowe dla klientów
Pomagają one zarówno przyciągnąć klientów, jak i zatrzymać tych, którzy już do nas przyszli. Program lojalnościowy powinien opierać się np. na rabatach, gdy przyjdziemy na kolejny zabieg z serii, okolicznościowych promocjach dla stałych klientów. Wtedy jest większa szansa, że odwiedzą nas ponownie!
Możliwość rezerwacji online
Wiele osób pragnie zarezerwować u nas wizytę przez internet, ponieważ tak jest o wiele wygodniej. Z tego względu warto udostępnić klientom taką możliwość. „Rezerwacja online jest o wiele prostsza, ponieważ można umówić się na usługę w kilka chwil bez konieczności wykonywania telefonów, o dowolnej godzinie, nawet w środku nocy.” – mówi Przemysław Jurek, współwłaściciel Lavito.pl – platformy do rezerwacji wizyt w salonach piękności online.
Kompetentna obsługa i przyjazne podejście
Kolejnym ważnym aspektem, który może wpływać na dochodowość naszego biznesu jest jakość obsługi. Klient oczekuje wyczerpujących odpowiedzi na pytania i konsultacji przed zabiegiem. Ważne jest również przyjazne podejście pracowników do klientów.