Twoje wyjątkowe miejsce w sieci!
Uroda, moda, związki, zdrowie i wiele więcej!

homecontact

Tags

Artykuły

Zakazane rozmowy czyli czego nie mówić w pracy


Często się słyszy, że praca to nasz drugi dom, jednakże istnieje pewna zasadnicza różnica- w domu można mówić o wszystkim, w pracy niekoniecznie. Z tego też względu postanowiłyśmy Was uświadomić jakich tematów nie powinnyście podejmować.
Fotolia 46519284 Subscription Monthly XL
Zacznijmy od tego, że z waszych ust nigdy, ale nigdy nie powinno paść stwierdzenie, że nie lubicie swojej firmy. Nawet jeśli większość współpracowników tak uważa to powinnyście zachować bezpieczną strategię i nie uzewnętrzniać swojej niechęci, gdyż równie dobrze pracodawca może chcieć dokonać przetasowań i znaleźć takiego zmiennika na wasze miejsce, który będzie doceniał to co ma. Nie zapominajcie, że osoby negatywnie podchodzące do życia nie są lubiane w firmie, ani też nikt nie stara się o ich względy.

Drugim tematem tabu są zagadnienia związane z poglądami politycznymi i religijnymi. Chyba każdy się z nami zgodzi, że zazwyczaj nacechowane są one wielką emocjonalnością. Każdy ma swoje zdanie w tych obszarach i niezwykle trudno jest kogokolwiek przekonać do zmiany opinii. Nie ma co się niepotrzebnie stresować i podnosić ciśnienie wszystkim dookoła, zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest po prostu unikać tego typu dyskusji.
Bardzo ważne, aby zachować pewną sferę prywatności w pracy. Z tego też względu należy sobie oszczędzić rozmów na temat łóżkowych lub weekendowych wojaży, zarobków czy też stanu majątkowego. Zagadnienia te bardzo często wywołują falę chorobliwej zazdrości, której nie sposób się pozbyć.

Złym pomysłem jest także zapraszanie zwierzchników do znajomych na portalach społecznościowych. Jeśli jednak za późno na takie ostrzeżenia, bądź też wasz przełożony wpadł na ten jakże fenomenalny pomysł, spróbujcie zablokować dla niego pewne posty czy wydarzenia. W końcu nie musi o was wszystkiego wiedzieć ;)
W relacjach międzyludzkich starajcie się być empatyczne i sympatyczne. Zrezygnujcie z kąśliwych uwag czy dowcipów na temat koleżanek z pracy. Bardzo łatwo jest przekroczyć granicę przyzwoitości, a niesmak pozostaje na długie lata, a w skrajnych przypadkach i na wieczność.

Mamy nadzieje, że uświadomiłyśmy was, że czasem warto trzymać język za zębami niż niepotrzebnie kopać pod sobą dołki. Istnieją tematy na które powinno się rozmawiać wyłącznie w bliskim gronie.

Podziel się:

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn