Twoje wyjątkowe miejsce w sieci!
Uroda, moda, związki, zdrowie i wiele więcej!

homecontact

Tags

Artykuły

Pokolenie Z

Trendy na rynku pracy charakteryzuje często sytuacja gospodarcza. Ma na nie wpływ także specyfika osób, które wówczas funkcjonują w tym obszarze. Łatwo jest to zobrazować przez pryzmat poszczególnych pokoleń. Obecnie najmłodsi z nich, dopiero wkraczający na rynek pracy, określani są jako pokolenie Z.

Fotolia 17275289 Subscription Monthly XLGrupa ta obejmuje najczęściej osoby urodzone po 1990 roku. Na jej charakterystykę ma wpływ moment, w którym dorastali. To on ukształtował sposób w jaki postrzegają świat. Przede wszystkim to środowisko mocno zorientowane na nowe technologie. Przyzwyczajeni są bowiem do zmian jakie funduje im nieustannie rozwijające się otoczenie. Pokolenie Z wystawione jest na ciągłe przystosowywanie się do ewolucji, co odbija się w ich werwie do samorozwoju. Wiedzę czerpią głównie z Internetu, który oferuje łatwy i co najważniejsze szybki dostęp do potrzebnych im materiałów. Ich cenną zaletą jest umiejętność wykorzystywania swojej kreatywności. Te informacje stają się niezbędne dla pracodawców. Dzięki nim mogą się przygotować na to jak będzie funkcjonował ich przyszły pracownik oraz jakie warunki będą dla niego najlepsze, po to by w pełni wykorzystać ich potencjał i zapał do pracy. Z drugiej strony, wiedza na temat pokolenia Z dostarcza także wskazówek co do ewentualnych niepożądanych zachowań. Chodzi tutaj między innymi o raczej niskie poczucie przywiązania do miejsca pracy oraz nie zwracanie uwagi na jej stabilność, ze względu na poszukiwanie różnorodności. Posada, która nie spełnia oczekiwań dla tego pokolenia jest nieatrakcyjna i bez wahania zamieniana na bardziej interesującą. Dla pracodawcy, który inwestuje w doszkalanie takiego pracownika może być to stratne. Osoby te bowiem szukają coraz to nowych szans na rozwój i samodoskonalenie się. Nie jest także problemem wyjazd daleko poza miejsce zamieszkania, aby realizować własne pasje. Wykonywanie wielu czynności na raz, często bez względu na napotkane przeszkody, to dla nich wyzwanie, którego celem jest m.in. zdobywanie nowych umiejętności. Wszystkie te wskazówki pozwalają zarówno jednej jak i drugiej stronie w pełni wykorzystać oferowany zasób, czerpiąc przy tym obopólne korzyści.

Badania specjalistów w zakresie określenia charakterystyki poszczególnych grup pracowników przynoszą ciekawe spostrzeżenia. Wnioski z nich płynące są szczególnie pomocne dla pracodawców, którzy dzięki nim mogą dopasować taką formę współpracy, która przyniesie wymierne korzyści dla obu stron. Co do oceny pokolenia Z należy jeszcze trochę poczekać, gdyż są to osoby dopiero wchodzące na rynek pracy. Do precyzyjniejszych konkluzji będzie można dojść, gdy będą na nim funkcjonowały przez jakiś czas.

Podziel się:

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn