Twoje wyjątkowe miejsce w sieci!
Uroda, moda, związki, zdrowie i wiele więcej!

homecontact

Tags

Artykuły

Jak pokonać złą atmosferę w pracy

Praca to miejsce w którym spędzamy znaczącą część swojego życia dlatego też niezwykle ważne są relacje i atmosfera, która w niej panuje. Jeśli nie należy ona do najlepszych, warto pomyśleć jakie kroki można podjąć,aby ją polepszyć. W końcu praca w zgranym zespole jest zdecydowanie bardziej kreatywna, ale i znacznie bardziej efektywna.

Fotolia 99337626 Subscription Monthly MNajłatwiejszą metodą jest próba stworzenia wesołego klimatu w miejscu pracy. Możną ją podjąć stosując żartobliwy ton rozmów i opowiadając wszelkiego rodzaju dowcipy w wolnej chwili. Chcąc nie chcąc, współpracownicy będą się uśmiechać, a może i nawet śmiać, a to świetny początek do przetarcia szlaków. Często kiepskie relacje w pracy wynikają z charakteru wykonywanego zawodu, który jest stresogenny i odbija się na otoczeniu. Równie negatywne są plotki, które, kiedy wchodzą na zbyt osobiste obszary, mogą stać się ogniskiem zapalnym konfliktu.

Jeśli zajmujecie stanowisko kierownicze, podejmujcie rozsądne działania i stosujcie konstruktywną i kulturalną krytykę. Troszczcie się, aby nie stłamsić swoich podwładnych, a tym samym nie stworzyć niewidzialnej bariery, która nie tylko będzie nie do przeskoczenia, ale również sprawi, że w waszej firmie pojawi się duch złej atmosfery. To samo fatum przywołuje także chora rywalizacja, która niekiedy pojawia się w firmach. Gdy pracownicy zaczynają stosować niemoralne chwyty typu donos czy szantaż nie ma opcji, że w firmie będzie się dobrze działo.

Jeśli chcecie pracować w normalnych warunkach starajcie się wytworzyć solidarność pracowniczą, abyście byli dla siebie wsparciem i żebyście nauczyli się pracować zespołowo. Nie będziecie się wtedy bały podejmować różnych działań lub też nie będziecie się zamartwiać, że ktoś chce wam podłożyć nogę i zyskać na waszej porażce.

Pewnie znacie powiedzenie, że dobro powraca, tak więc starajcie się wdrażać tą metodę w życie. Jeśli inni pracownicy będą mogli na was polegać, zapewne i wy będziecie też mieli w nich wsparcie (przynajmniej w przypadku części z nich). Zapewne przyczyni się to do ocieplenia relacji w firmie.

Zła atmosfera w pracy może przyczynić się do frustracji, ale i do wyczerpania emocjonalnego, fizycznego oraz psychicznego dlatego warto wszelkimi możliwymi sposobami spróbować pokonać złą atmosferę w pracy. Jeśli macie jakieś patenty, koniecznie się z nami nimi podzielcie. 

Podziel się:

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn