Twoje wyjątkowe miejsce w sieci!
Uroda, moda, związki, zdrowie i wiele więcej!

homecontact

Tags

Artykuły

Życie ze smakiem


Istnieje podstawowa baza przypraw, których używa się w polskich kuchniach. Są to zazwyczaj sól, pieprz czy gotowa mieszanka warzywna. Zaleca się jednak wykorzystanie ich różnorodnych rodzajów, które dopełnią smaku wielu potrawom. Trzeba także zdać sobie sprawę, że korzyści jest więcej niż tylko walory kulinarne. Są to przede wszystkim cenne właściwości wspomagające pracę organizmu.
                          
Coraz częściej w naszych kuchniach wykorzystywana jest bazylia. Dodawana jest głównie do dań włoskich, np. pizzy, pesto czy zupy pomidorowej. Zdrowotne właściwości tego zioła opierają się na wspieraniu oczyszczania nerek. Co więcej, wspomaga pracę mięśnia sercowego oraz skutecznie koi nerwy. W momencie, gdy chcemy uporać się z kaszlem, możemy dodać do bazylii miodu. Obecnie dostępna do kupienia jest zarówno wersja suszona jak i świeże liście w doniczkach. Imbir to z kolei roślina powszechnie używana w Azji. Wybierajmy korzeń, który sami zetrzemy, ponieważFotolia 31677274 Subscription Monthly XL sproszkowana wersja ma słabsze działanie. Imbir wspomaga procesy trawienne i eliminuje toksyny z organizmu. Wpływa także korzystnie na pamięć i koncentrację. Bardzo często stosuje się go w przypadku przeziębień, gdyż działa rozgrzewająco. Zmielony można użyć na przykład do zupy dyniowej bądź ciastek czy deserów. Świeżo starty natomiast świetnie współgra z owocami morza i tłustymi mięsami. Kolejną cenną przyprawą, która nadal nie jest powszechnie wykorzystywana w polskiej kuchni jest kurkuma. Pochodzi ona z korzenia ostryżu rosnącego głównie w Indiach. Kurkumy używa się jako dodatek do potraw duszonych, zup czy ryżu. Jej właściwości oparte są na wzmacnianiu układu trawiennego. Obniża także poziom cholesterolu oraz łagodzi bóle miesiączkowe. Następna propozycja wartościowej przyprawy idealnie nadaje się do wersji na słodko. Mowa o cynamonie, dostępnym w postaci zmielonego proszku jak i zwiniętego rulonika, który następnie możemy samodzielnie rozdrobnić. Najpowszechniej używany jest w połączeniu z jabłkami, np. w szarlotce. Bardzo często dodawany jest do grzanego wina czy kawy nadając tym napojom charakterystycznego aromatu. Cynamon polecany jest osobom na diecie, ponieważ przyspiesza przemianę materii. Zawdzięcza mu się także lepsze radzenie sobie w sytuacjach stresowych, gdyż ma działanie uspokajające.

Zdrowa dieta wymaga poszerzania swojej wiedzy na temat żywienia i dostarczanych organizmowi produktów. Dzięki wykorzystaniu samych przypraw możemy zagwarantować sobie wiele korzyści. Czasem warto zaryzykować i spróbować nowych rzeczy, bo może się okazać, że nie będziemy chcieli już z nich zrezygnować. Wyżej wymienione propozycje to zaledwie kropla w morzu dostępnych nam przypraw. Ich różnorodność sprawi, że nasza dotychczasowa kuchnia nie będzie już nudna, a co ważne pozwoli dostarczyć ciału niezbędnych sił witalnych.

Podziel się:

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn