Twoje wyjątkowe miejsce w sieci!
Uroda, moda, związki, zdrowie i wiele więcej!

homecontact

Tags

Artykuły

Owsianka pod lupą

Nasze czujne oko postanowiło przyjrzeć się dziś owsiance i jej właściwościom zdrowotnym. W końcu to doskonały przysmak na śniadanie - dla osób będących na diecie, dzieci, sportowców i można by tak wymieniać w nieskończoność, ponieważ jest to smaczny i syty posiłek dla każdego.

Fotolia 68802389 Subscription Monthly MOwies zawiera białko i aminokwasy, ale także:
• witaminę B6 (która ma wpływ na pamięć, koncentrację i przeciwdziała anemii),
• witaminę B1 (niweluje zmęczenie i poprawia stan skóry, włosów i paznokci),
• magnez,
• żelazo,
• kwasy tłuszczowe (przeciwdziałają powstawaniu zakrzepów, chronią przed nowotworami, łagodzą i nawilżają skórę a także wspierają proces leczenia miażdżycy),
• flawonoidy oraz substancje mające właściwości przeciwdepresyjne.

W bielmie owsa oraz w jego zarodku znajduje się witamina E oraz przeciwutleniacz spowalniający starzenie. Owies zawiera awentramidy, które przeciwdziałają powstawaniu złogów tłuszczowych, więc zmniejszają ryzyko zachorowania na miażdżycę, co chroni także przed udarem mózgu i zawałem. Mają one również właściwości wykrywania niebezpiecznych form tlenu, który uszkadza organizm.

Owsianka jest doskonałą alternatywą dla każdego. Sportowcom dostarcza siły, zwiększa sprawność i wytrzymałość, chorych wspiera w procesie leczenia, natomiast kobietom pomaga w procesie odchudzania, ale i ma właściwości odmładzające.

Produkt ten ma niski indeks glikemiczny i dużą wartość odżywczą. Jest źródłem wielu składników odżywczych, przy niewielu dostarczanych organizmowi kaloriach, a także wywołuje uczucie sytości. Jeśli chodzi o aspekt zdrowotny, naukowcy twierdzą, że dzieci karmione owsianką rzadziej chorują na astmę oraz inne choroby układu oddechowego.

Płatki owsiane to jedna z najłatwiej przygotowywanych form posiłków. Wystarczy zalać ją gorącym mlekiem, dodać rodzynki, orzechy, morele i dosypać cynamonu lub wanilii, a następnie odczekać około 10 minut aż zmiękną. Do tak przygotowanej owsianki dodajemy świeże owoce jak np. banany, jabłka czy truskawki.

W ten oto sposób niezwykle szybko przygotujecie przepyszne, ale przede wszystkim pożywne i dostarczające masę energii na cały dzień, śniadanie.

Podziel się:

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn