Twoje wyjątkowe miejsce w sieci!
Uroda, moda, związki, zdrowie i wiele więcej!

homecontact

Tags

Artykuły

Walka z mdłościami

Mdłości to utrapienie wielu przyszłych mam. Zazwyczaj występują w pierwszych trzech miesiącach ciąży i są związane z momentem, kiedy łożysko produkuje gonadotropinę. Jest to hormon odpowiedzialny za ochronę płodu. Najczęstszym winowajcą wywołującym poranną niedyspozycję jest jednak stres a o niego jak wiadomo nie trudno w odmiennym stanie. Ciąża to okres radości, jednakże nie obejdzie się bez trosk. Kobietami szargają różne wątpliwości. Zastanawiają się, czy będą dobrymi matkami. Jak bardzo zmieni się ich życie? Czy po powrocie do pracy nadal będą ją miały? A przede wszystkim - czy maleństwo będzie zdrowe? Wymioty mogą być również reakcją obronną organizmu w sytuacji, kiedy zje się produkty zawierające pestycydy czy metale ciężkie, bądź gdy czuje się zapach papierosów. Mdłości może wywoływać również zbyt niski poziom cukru.

mdlosciNa szczęście istnieją metody pozwalające wyeliminować lub zmniejszyć stopień porannej niedyspozycji. Przede wszystkim nie wstawajcie od razu po przebudzeniu. Warto jeszcze spędzić ok. 20 minut w łóżku i wtedy też coś zjeść lub wypić w pozycji półleżącej. Wskazane jest picie trzech litrów wody dziennie. Oczywiście może być to niegazowana, niskozmineralizowana woda, ale również herbatki ziołowe. Ich picie przyczynia się do wypłukiwania toksyn wywołujących wymioty u przyszłej mamy. Nieoceniony staje się także imbir, którego wiórki można dodawać do wody lub do posiłków. Pamiętajcie, że jego sproszkowana wersja nie przynosi żadnych efektów. Zawsze możecie rano poprosić partnera, aby przyniósł Wam szklankę ciepłego mleka, bez jakichkolwiek dodatków. Jeśli jednak i to nie odpowiada Waszym kubkom smakowym, pozostaje pół szklanki wody z cytryną, pół banana lub same płatki śniadaniowe. Dobrze jest mieć przy sobie migdały. Pomagają one w mdłościach, dlatego warto je przekąsić, kiedy czujecie, że zbliża się ten moment, bądź też chrupcie je co 2 - 3 godziny.

Jeśli chodzi o same posiłki, ważne, aby je odpowiednio dawkować. Lepiej jeść mniej a częściej. Wskazane jest spożywanie sezonowych owoców oraz warzyw, zaś z cytrusów lepiej zrezygnować. Kolację najlepiej zjeść dwie godziny przed snem. Jeśli chodzi o zachcianki, warto je kontrolować, zwłaszcza wtedy, kiedy towarzyszy Wam poranna ochota na coś ostrego, ponieważ wpływa to na problemy gastryczne. Na forach dla przyszłych i obecnych mam pojawia się wiele sugestii na temat tego, co powinno się spożywać, aby uniknąć mdłości. Wśród najczęściej pojawiających się propozycji jest woda z lodem i cytryną, plasterek mandarynki, maślanka z truskawkami czy lody truskawkowe.

Mdłościom sprzyjają intensywne zapachy. Nie liczy się, czy są piękne, czy też niezbyt miłe. Po prostu sama woń może działać odpychająco na przyszłe mamy. Dobrze jest stosować w domu pochłaniacze zapachów, ale zaleca się także zrezygnowanie ze stosowania z odświeżaczy powietrza czy perfum. Lepiej zdecydować się na bezwonne środki higieniczne. Często się słyszy, że muzyka łagodzi obyczaje. Łagodzi również poranne dolegliwości, ponieważ pomaga się wyciszyć i zrelaksować, a jak wiemy, to stres jest głównym winowajcą porannych mdłości. Ważne, aby muzyka nie miała zbyt wysokich lub niskich tonów, co niekorzystnie wpływa na dzieci.

Wyciszeniu sprzyja również joga czy też zwyczajne wdechy i wydechy połączone z wyeliminowaniem jakichkolwiek myśli, które wywołują napięcie. Stres może również powstawać na skutek obawy o to, że w każdej chwili możecie zwymiotować a jak wiecie, stres nasila wymioty. Warto zaopatrzyć się w woreczki foliowe, chusteczki odświeżające i higieniczne, butelkę wody czy gumę do żucia. W pracy warto ten zestaw rozszerzyć o szczoteczkę do zębów czy termofor, który ukoi ból brzucha po ewentualnych wymiotach. Ciekawym sposobem jest również wykorzystanie akupresury, czyli uciskanie dłoni w miejscu między kciukiem, a palcem wskazującym. Dobrze jest wykonywać tą czynność po przebudzeniu, kładąc się spać, ale również wtedy, kiedy czujecie, że zbliżają się wymioty. Mdłości nasila także wychłodzenie organizmu. Z tego wniosek, że należy się odpowiednio ciepło ubierać a przede wszystkim nosić czapki, gdyż poprzez głowę ucieka najwięcej ciepła. Często się mówi, że kobieta w ciąży powinna dużo wypoczywać. Przemęczony organizm daje o sobie znać również poprzez mdłości, tak więc jest to kolejny argument potwierdzający, że w tym błogim stanie musicie o siebie dbać zdecydowanie lepiej niż przed ciążą.

Jeśli domowe sposoby zawiodą, warto skonsultować się z lekarzem. Nie należy stosować żadnych leków na własną rękę. Czasem takie dolegliwości wynikają z niedoboru witaminy B6. Jeśli okaże się, że to nie jest przyczyną Waszych problemów, ginekolog może zapisać Wam inny środek. Sposobów na mdłości jest wiele, więc jest nadzieja, że prędzej czy później znajdzie się ten skuteczny i dla Was.


Podziel się:

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn